ezaty . 21 . seri manjung perak. saya orang biasa sahaja

Monday, December 14, 2009

AKU TAK BOLEH NAK JADI MACAM KAU

aku dah banyak terasa sekarang.serius banyak sangat.aku sekarang sampai rase aku dah tak punya kawan yang rapat.aku nak carik kawan yang bukan jenis kita sahaja boleh dengar cerita,masalah,ke ape2 ke.tapi bila kita nak bagitahu yang kite ni ke ape ke bole pulak diam ke macam nak tak nak dengar ke or buat2 xtahu ke or buat cerita lain ke or ape2 sahaja.bagi aku kawan yang baik boleh dengar masalah boleh kongsi semuanya dengan kita.itulah namanya kawan.tapi aku taw kadang2 kita manusia boleh gak buat silap.tapi kalau selalu sangat ke.melampau la.

Pastu bila susah ke ape ke baru rase yang kita ini deperlukan ke,ataupon tak ada sape nak kawan dengan die ke baru la tepon or meseg dengan kita.boleh la pulak.aishhhhh.lepas itu barang2 kita semuanya nak.semuanya teringin.kalau tak bagi nak buat muka.kalau kita macam tak tunaikan ape yang kawan ni nak ke mesti mengata belakang.fuck r kawan macam nie.

pastu kawan yang macam ni pulak umur pon lebih kurang aku sahaje tapi suka pulak cerita pasal harta.tanah..rumah2 die yang banyak ke.dekat kl da.kira semua negeri la die da n suka je nak cerita segala hasil2 titik peluh MAK N BAPAK die.ha pastu nak banding2kan pulak kalau macam aku tak ada benda2 macam tu.cakap la pulak ala bapak zaty boleh la beli kereta dekat die sebab bapak die tak ada tanah.tak ada rumah2 sewa.pastu bapak zaty xpernah bawak kitaorang family pergi bercuti.hahahha.die xheran kalau aku ada kereta.hahaha.ala memang la sebab kau tak ada kereta.sebab kau jeles dalam hati.kalau kau tak heran dengan semua 2 kau tak akan lansung naik kereta yang bapak belikan dekat aku.aku pelik la orang macam ni.die memang pandang rendah dekat aku sebab die taw yang bapak aku tak ada rumah lain.tak ada tanah.tak ada bla bla.yang die taw aku adek beradik aku semua dah da kereta.so die tak heran lansung.la kalau bapak aku ada HARTA.TANAH.RUMAH2 SEWA.KEBUN2 ke perlu ke nak bagitahu kau?kau bajet kau cakap diri kau low profile kira macam bila orang dapat taw yang kau banyak macam2 kau boleh bangga sebbab kau taw orang akan bercerita pasal kau.


tah la.aku betul tak paham.aku tak pernah nak jumpa orang macam kau.even aku jumpa orang yang dah berumur kenal lama ke tak pernah nak cerita pasal2 benda2 yang kau agungkan 2.la perlu ke kalau aku cerita.kalau kire cerita nanti ko boleh la nak sebok2 taw dalam bank bapak aku ada berapa ke,lembu aku bpe puluh2 ekor ke.macam 2 ke.
kau tak payah nak berlagak.kau bukannya lawa.adek beradik pon muka semua macam kau.mak n bapak kau pon sama je.aishkkkk.pelik r kau.patut la orang laki takut nak dekat kau.takut sebab kau banyak duuit.hahahah.atau memang tak ada laki yang nak dekat kau.rempit je kot nak kat ko.hahahahha.bodoh nak mampos orang macam ni.nasib baik kau tak lawo.memang tak ada satu pon kat ko yang lawa.kalau tak abis la kau.hehehhehe ;D.

bapak aku memang dari dulu tak manjakan kitaorang adek beradik dengan wang yang banyak2.sebab aku ada 7 orang adek beradik.ramai kot.semua dah membesar.abang aku dua orang dah kawin.yela bapak aku kerja tak la aku nak bagitahu kat ko pe pangkat bapak aku dekat tempat kerja die sekarang.tak aku aku nak bagitahu kat ko yang bapak aku pye compny tempat kerja besar giler.dan tak akan aku nak bagitahu yang bapak aku punya tempas khas dan tak akan aku nak bagitahu kat ko yang bapak aku orang penting kat tempat kerja die.perlu ke.aku pon sendiri tak taw ape yang bapak aku buat kat tempat kerja.bapak aku bukannya jenis nak cerita.yang aku taw bila orang tanye "zaty bapak kau kerja ape" aku cakap ala kerja kapal.2 je.tak kan la semua orang nak macam bapak kau.tak la semua orang nak sama kerja gn bapak ko.baru ko boleh nak pandang tinggi dekat orang 2.dan aku taw bapak aku tiap2 minggu bagi dekat aku duit belanja tak banyak macam kau.kau bapak ko banyak duit pastu ko kire la antara adek beradik kau sape yang belajar jauh.if kau sorng ke boleh la.aku bapak aku tiap2 minggu nak bagi aku lagi.akak aku lagi.kadang abang aku lagi.tapi bila aku duduk dengan kau .kau pandang rendah je dekat aku sebab kadang kau pikir kau banyak duit hari boleh shopping.

aku bila lepak pulak dengan kawan2 aku yang lain aku kadang rase happy je.tak ada orang yang jenis macam kau.life betul macam student.bukannya nak kata susah sangat sampai hari2 makan magie ke tak adalah macam 2.kire boleh la jugak tiap2 minggu beli baju.aishkkkk.aku kadang sedih napa aku boleh kenal orang macam kau.ko pon bukannya kaya sangat sampai semua baju2 kau yang branded2.kau boleh la gebang macam2 dekat orang lain.tapi if orang 2 dah taw sape kau yang sebenarnya yang memang tak lawa suka cakap kau da ramai pakwe memnag la orang akan fuck ko weh.tak ada sape nak kawan ko.

aku ingat lagi bila aku capel dengan fizzal life aku macam berubah sikit.aku taw fizzal suka makan tempat macam mane.suka tengok wayang kat mane.tapi kau boleh pulak cakap eh banyak ke duit zaty tu pergi tempat macam 2.babi betul.kau memang saje je suka nak tengok orang macam tu,pe kau ingat kitaorng macam kau la.nampak tak ada duit macam tu tak boleh pergi tempat2 macam 2.aku buat bisnes weh.aku ada duit simpanan weh sekarang,walau tak banyak aku cakap kat ko if kau baca blog aku ni aku ari2 bole beli baju if aku keluar.ko ingat ko sorng je ke bole berlagak.fuck r.

aku rasa bapak aku dah bagi segalanya dekat aku.aku taw bapak aku tak suka bagi aku duit yang banyak.tapi walau kau cakap aku susah ke.aku dah da macam2 yang aku nak sekarang.semua lengkap.sekarang semua yang aku nak bapak aku akan bagi.kau tak nak taw ke ape yang aku ada.nanti kau cakap aku berlagak kan.baru kaw taw ko ingat kau sorng je boleh berlagak.seyes aku tak pernah jumpa orang macam kau.kau banngga yang diri kau low profile tapi yang sebenarya kau nak bagitahu yang kau banyak segalanya kan kan.wtffff la.

dan aku macam nak tergelak pulak yang die cakap bapak aku tak bawak kitaorang family kitaorang jalan.aku rase aku banyak ko berjalan.aku pergi indon kire lua negara gak 2 kn.die tak heran.geli la pulak aku.aku ada abang dekat klang dengan gombak.hiburan bapak aku bila boring bila rindu dekat anak buah datang la kl.selalu la.pastu kalau rase teringat rumah kat johor bapak aku pergi.adek beradik aku semua dah besar.susah kot nak kumpul ramai.raya ke if cuti3 ke baru leh kumpul.tak kau nak ajar bapak aku pergi jalan2.sebab kau kan serba serbi pandia.bab2 bisnes la,pelajarn la.tapi yang sebernaya kau tak ada ape.


aku tak suka if ada orang macam kau.aku rase aku dah bersyukur sangat bila dengan family aku.semua kat rumah aku lengkap.tak ada yang kurang.walau rumah aku bukan la banglo ke tapi aku rasa happy sangat dekat rumah aku.rumah aku segalanya bagi aku.aku suka bila aku duduk manjung sebab aku taw mak n bapak aku selalu je bising aku malas la pela.tapi aku tak kesah semua 2.ni life aku.aku tak boleh nak jadi orang lain.aku pon tak boleh nak buat ape2 kadang yang boleh buat kau rasa tibe2 je terkejut tengok aku ada duit banyak ke ape ke sebab aku taw kalau duit dari bapak aku memang aku tak semewah duit yang mak bapak ko bagi kau.kalau bapak aku bagi aku mesti akak adek2 aku nak jugak.so pikir la sendiri.tak semua sama cara didikannya. cara mak bapak lain2.aku nak kau taw if smua kau rse kau kaya.smuannya kau lengkap.duit belanja bertimbun kau memang xsesuai kawan degan aku.aku orang yang biasa dan sederhana cukup bagi aku segala-galanya.

sejak aku duduk dekat kl macam2 orang aku jumpa.aku orang manjung je.tak macam kl.tapi duduk manjung semuanya mudah.aku taw aku bukannya nak pandai dress up ala2 orang sana macam hot2 dan seksi.aku tak pandai macam tu.aku hanya pakai biasa2 sahaja bila keluar.aku taw kadang aku banyak terasa sebab aku tak pandai bergaul sangat dengan orang sebab aku tak hebat macam kau n kau nak duk satu meja.tapi kadang aku macam segan sangat dengan kau fizzal.sebab aku macam ni.mintak maaf sangat sebab aku bukan macam kawan2 kau.pergaulan aku dengan orang lain xtak sama mak kau bergaul.kadang2 kita berbeza dan aku harap ko tau sape aku sebenarya.

HAPPY ANNIVESARY SAYANG.TAK SANGKA DAH SETAHUN LIMA BULAN MALAM NI.HARI2 GADUH.PASTU BAIK.PASTU GADUH.PASTU BAIK.THANX FOR EVERTHING ;]].


1 comment:

Amy Tommy said...

salam..hye ezaty, i like ur style n crite2 u.. ape yg u ckp mmg btol..org x knl kte so dia bleh ckp mcm2..bile bace u pnye kisah n cite lebih kurang sama dgn my life.. my life pun mcm u..malahan lebih teruk dr org sangkakn.. i u dont mind, kite bleh kwn..=) salam perkenalan..