ezaty . 21 . seri manjung perak. saya orang biasa sahaja

Friday, January 1, 2010

new life ;]]

Dah 2010 hari ni.so bermakna aku dah umor 21.walaupun besday aku bulan 5 tapi aku bukan kire bulan tapi tahun.so aku dah dewasa.aku sebelum ni tersangat2 lah bermasalah dengan berat badan aku.aku dah la rendah.lepas tu gemuk.so mane la nak elok.bukan tak cuba nak diet.tapi semuanya tak menjadi.mak aku selalu cakap aku terlampau obses.aku kadang jeles dengan orang lain sebab dorang mempunyai badan yg cantik walaupun makan banyak.tapi aku? makan banyak ke tak makan ke mesti berat aku tak turun2.pernah dulu aku diet jogging n tak makan.tapi cuma bertahan sekejap dan naik balik.mak aku cakap sebab baka2 family aku yang besar2.memang la belah ayah aku memang besar2 belaka so aku termasuk dalam golongan itu.tapi yang pelik akak aku tak pon.kurus je.so aku selalu la diet n diet.tapi hasilnya menghampakan. tapi semenjak aku bz dengan final dan aku memang bz sangat2.cara pemakanan aku dah berubah.aku dah lama tak makan nasik.da sampai 3 hari aku tak makan lansung ape2 time aku final.yang aku pk kerja kerja.aku memang tak macam dulu.masa tu aku duduk rumah abang aku dekat kelang.akak ipar aku tak kerja dan die memang masak, dulu aku memang makan je.takut die kecik ati kalau xmakan sebab die pandai masak,die masak sebijik macam mak aku punye masakan.tapi sejak aku duk rumah die aku cakap kat akak ipar aku, aku nak buat kerja dulu nanti baru makan.hari2 aku cakap macam 2.last2 aku lupa sampai la aku teringat yang aku tak makan lagi.so dah malam tak akan nak makan nasik.so aku biar je.dah lama2 akak ipar aku pon dah tak kesah.tapi aku pon tak sedar pon yang berat aku dh turun.tibe masa aku nak kemas2 barang untuk final farah yang tegur.aku tak rase pon.tapi ramai yang tegur masa time nak present.dan aku rasa waaa.bia betul.ngee.dan aku timbang memang betul la pe yang dorang cakap.dan suar aku pon dah longgar.dan lepas final aku macam dah terbiasa xmakan sangat.bukan tak makan lansung.tapi xbanyak macam dulu.tapi nasik memang aku jauhkan.sebab aku kalau dah sentuh susah nak tinggal.dan yang aku takut sebab aku bukan jogging berat aku turun n aku sekrang cuti so duduk rumah dan paham2 jela duduk rumah.macam2 la kan.yang aku takut jugak takut berat aku naik balik.aku harap sangat benda 2 xkn berlaku,mybe maintain tu sdh cukup.tapi aku nak berat aku turun lagi.sebab aku belum capai lagi pe yang aku nak.


p/s : azam nak jogging bila ada masa dan nak control makan ;D

4 comments:

Anonymous said...

haha. sama lah. dilema gemok. isu genetik keluarga pun dimasukkan sama. berat badan cam yoyo, kejap naik, pastu turun. pastu lupa diri, pastu makan byk balik, pastu gemok. haha.

tension.

ezatyramly said...

hahhaha.betul2.im stress when i think about this.so now kene kuat utk kurus.

Sofea. said...
This comment has been removed by the author.
Sofea. said...

yg ! kite de mslah yg same ! yessss , azam aku dis year un nk kuruskn berat bdan ! HAHA