ezaty . 21 . seri manjung perak. saya orang biasa sahaja

Sunday, April 4, 2010

budak sekolah sekarang

KES PERTAMA : Halimaton mahu berkahwin


kesian tengok mak die.HALIMATON oh HALIMATON!!!!


baru umur 15 tahun.dah nak kawin.alasan sebab bf die yang umur 19 tahun tu hensem.lepas tu lari rumah la.bia betik budak ni.dari apa yang aku baca dekat paper budak ni masa upsr dapat 5A.kira dikategorikan budak pandai la jugak kan.tapi kenapa boleh jadi ni.boleh membelakangkan mak die untuk berkawin dengan alasan yang tak munasabah.budak ni memang tak pikir panjang.ingat senang kot nak kawin.

aku yang umur 21 tahun pon tak terpikir nak kawin umur sekarang.bukan tak pernah.pernah la pikir kalau kawin tapi umur 21 tahun muda kot.nanti la.duit kena da sendiri tak adalah dah kawin mintak laki je.pastu kalau la aku bersuara sekarang aku nak kawin dekat emak and bapak aku maunya kena halau ni kan lagi budak 15 tahun.peliknya budak2 ni.patutnya budak2 macam 2 sekarang pikir nak pmr.tak pon pikir nak melawa ke apa ke.cepatnya die matang.

KES KEDUA : Rafiqin Darwisy yang mengutuk ARWAH DIN BERAMBOI di facebook




kata2 die dalam facebook menampakan budak ni betul2 tak ada otak.baru bawah umur.kita yang sebagai orang dewasa pon tak berani nak buat statement macam tu and tak pernah terlintas pon.tapi kenapa budak yang baru umur 14 tahun ni sanggup cakap macam tu.pelik aku.buat statement dalam facebook lak tu.tengok sekarang dah da fans Kami Benci RAFIQIN DARWISY mengutuk kematian DIN BERAMBOI !!. aku pon tak tahu apa motif budak ni sebenarnya.aku rasa ramai kot yang nak belasah budak2 macam ni.budak macam ni mulut memang kurang ajar kot.cara die bercakap bukan dengan kawan2 malah dengan family die kot macam tu.sebab dari apa yang aku baca dengan cara die bertulis menampakan sikap die.aishkkk budak nie.carik nahas je.

p/s : ni apa yang kita nampak budak sekolah sekarang.yang tak nampak macam mane tah.masa zaman aku dulu tak adalah macam ni sangat.nangoi2 lagi.pakai tudung pergi sekolah pon selekeh2 lagi.lepas tu nak keluar ayat2 yang luar biasa pon takut.tapi sekarang?

4 comments:

ilif said...

budak sekolah sekarang memang terdedah dengan macam2 dah..ada adik aku citer, kwn tadika dia dulu siap pernah cium mulut dak laki tadika ni. hormon gatai budak sekarang memang naik dengan mendadak aaa -__-

kalau generasi kita macam ni, bayangkan generasi anak-anak kita nanti. takut dan risau nak bayang.

ezatyramly said...

eh bia betik bdk sek tadika cium mulut
bengong nya
kita time sek dlu kdng nk ckp gn laki pn segan
adohai

ucantgetoutofmyway said...

mmg ptt pn benci kt die..bese la bdk2 bru knal skolah menengah..da tnjk bgus..mari la kte rmai2 bencikn die..haha..

Adrienne said...

urmm , camne nak crop camtu ekk ?
bole ajar ?