ezaty . 21 . seri manjung perak. saya orang biasa sahaja

Monday, October 11, 2010

adakah itu benar?

ok tadi bukak facebook tibe2 terbaca pasal hot dog yang tidak halal.tengok2 la sebabnya aku ni agak pengemar hot dog jugak la.sebab sedap kot.tapi bila terbaca pasal ikea punya hot dog diyakini tidak halal and aku pon rasa adoyai kenapa la boleh jadi macam itu.sebab benda itu boleh aku jadi mengidam untuk ke ikea semata2 untuk carik benda itu sahaja.so lepas ini memang kene lupakan benda itu semuanya la.mybe akan lambai dari jauh jela.hukhukhukh.


bye2 hot dog paling sedap kat dunia



tapi2 apakah yang bawah ini jugak tidak halal??? sapa tahu boleh la bagitahu and share2 yer.supaya tidak termakan benda yang sedap tapi tidak halal pulok.




harap la ia halal sebabnya kalau tak halal jugak mesti aku tak kan pergi ke ikea dah.sebabnya pergi pon semata2 nak makan je selalu.




mak aku dulu selalu pesan dekat aku kalau makan tu tengok dulu kandungannya dulu.jangan main bantai je makan.tapi kita kan jenis degil kalau dah sedap itu main bantai je.tapi betul la, aku rasa disebabkan terlalu makan and kadang kita tak sedar boleh jadi punca hati itu hitam.then kita akan jadi malas.semua benda malas.hati jadi benak.ishkkk terasa diri ini teruk betul la.so lepas ini kene berjaga lagi.sebabnya benda sedap la selalunya jadi macam ini.


p/s : aku tak masukkan makan hot dog ikea ni hati kita jadi hitam ke apa ke.what i means is bila kita makan makanan yang haram kita boleh benak hati.sebab tu hati tak tenang ke apa ke.mengaji malas and sewaktu dengannya.

tengok la ini > http://www.facebook.com/note.php?note_id=451790341041&id=331481044571

1 comment:

Dyy said...

hati tu kalau dah hitam, hitam je la tkda punca hotdog ikea pun